Μαθητές
Ο ΣΕΦ ΤΡΕΛΑΘΗΚΕ-
- Λεπτομέρειες
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 05 Μαρτίου 2019 22:00
ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ,7 ΜΑΡΤΙΟΥ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΗΠ/ΓΕΙΟΥ ΜΩΛΟΥ ΘΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΉΣΟΥΝ ΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ "Ο ΣΕΦ ΤΡΕΛΑΘΗΚΕ" ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΧΡΗΣΕΩΝΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΟΥ ΜΩΛΟΥ Ο Σεφ τρελάθηκε
Η παράσταση είναι βασισμένη στη τέχνη της μίμησης ( παντομίμα ), της κωμωδίας, της ταχυδακτυλουργίας, του χορού, της μουσικής τσίρκο και των ζογκλερικών. Ο πρωτότυπος και μοναδικός αυτός συνδυασμός που προέρχεται από το κράμα και το πάντρεμα των έξι αυτών καλλιτεχνικών στοιχείων κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών από τη πρώτη ως και τη τελευταία κυριολεκτικά στιγμή. Η ιστορία μας εκτυλίσσεται στο διάσημο εστιατόριο του σεφ ( Sakito ). Μια απρόσμενη επίσκεψη από τη διάσημη, πανέμορφη αλλά και απαιτητική ταυτόχρονα πελάτισσα ( Richi ) θα αλλάξει εντελώς την εικόνα του εστιατορίου αλλά και τη ζωή του Σεφ μας. Ο Sakito θα προσπαθήσει και θα δώσει το καλύτερο του εαυτό όχι μόνο για να μαγειρέψει τα πιο νόστιμα φαγητά του αλλά και για να διασκεδάσει την αγαπημένη του πελάτισσα. Η υπερπροσπάθεια όμως αυτή θα τον οδηγήσει στο εντελώς αντίθετο αποτέλεσμα και στις πιο απίθανες καταστάσεις γέλιου. Θα καταφέρει άραγε ο Master Chef να ευχαριστήσει τη Richi και να της μαγειρέψει αυτό που του έχει παραγγείλει Θεάματα που δεν περιγράφονται, κωμικές καταστάσεις, άφθονες στιγμές γέλιου, ταχυδακτυλουργικά απρόοπτα και ζογκλερικά μοναδικά στη καινούργια μας παράσταση.
ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
- Λεπτομέρειες
- Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 03 Μαρτίου 2019 22:00
Ορισμός Μιλάμε για εκφοβισμό ή «παρενόχληση» στο σχολικό περιβάλλον όταν ένας μαθητής ή μια ομάδα μαθητών δέχεται φραστικές επιθέσεις, προσβολές, επιθέσεις σωματικής και/ή ψυχολογικής βίας από άλλο συμμαθητή του με στόχο την απομόνωσή του.
3 Πως εκδηλώνεται Σωματική επίθεση (σπρωξίματα, κλωτσιές, μπουνιές, χαστούκια κλπ.) Συναισθηματική βία (σκόπιμη απομόνωση του παιδιού θύματος το να κρύβουν τα βιβλία του, να λερώνουν και να καταστρέφουν τα πράγματά του, να εκβιάζουν για χρήματα κλπ.) Λεκτική επίθεση (κοροϊδία, βρίσιμο, σαρκασμό, ειρωνεία, διάδοση ψευδούς φήμης, ρατσιστικά σχόλια, χειρονομίες, συκοφαντικά γκράφιτι, απειλές κλπ.
4 Πως εκδηλώνεται Σεξουαλικός εκφοβισμός (ανεπιθύμητο άγγιγμα, απειλές, προσβλητικά μηνύματα, γράμματα και εικόνες, λεκτική παρενόχληση κλπ) Ηλεκτρονικός εκφοβισμός (χρήση internet, , chat room, κλήσεις κινητών και sms με κακοποιητικό και απειλητικό περιεχόμενο, χρήση κάμερας με σκοπό την απειλή και την ταπείνωση του παιδιού)
5 Συχνότητα του προβλήματοςΤο 10%-15% των μαθητών πέφτει θύμα βίας στο σχολείο Οι μαθητές που ασκούν βία, δηλαδή οι θύτες, υπολογίζεται ότι ξεπερνούν το 5% του σύνολο των μαθητών Τόσο τα θύματα, όσο και οι θύτες είναι συνήθως αγόρια, ενώ όταν πρόκειται για κορίτσια, το φαινόμενο εμφανίζεται με λιγότερο εμφανείς συμπεριφορές όπως π.χ. δυσφήμιση
6 Συχνότητα του προβλήματοςΤα περιστατικά ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού εκδηλώνονται με μεγαλύτερη συχνότητα στο δημοτικό και στο γυμνάσιο ενώ στο λύκειο μειώνονται Οι μισοί μαθητές-θύματα βίας δεν αναφέρουν πουθενά το γεγονός, ενώ οι υπόλοιποι μισοί συνήθως το αναφέρουν σε φίλους και σπανιότερα στους εκπαιδευτικούς ή τους γονείς τους
7 Αιτιολογία Ατομικά χαρακτηριστικά των παιδιώνΧαρακτηριστικά του οικογενειακού περιβάλλοντος Σχολικό περιβάλλον Τρόπος προβολής της βίας από τα Μ.Μ.Ε. Κοινωνικά προβλήματα που ενισχύουν τις αντικοινωνικές συμπεριφορές
8 Σημάδια ότι το παιδί έχει πέσει θύμα ενδοσχολικής βίας ή εκφοβισμούΓίνεται επιθετικό, παράλογο, ανήσυχο Εκφοβίζει ή θυματοποιεί άλλα παιδιά ή αδέλφια Σταματά να τρώει Φοβάται να χρησιμοποιήσει το κινητό ή το ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο Τρομάζει, φέρεται αμήχανα όταν λαμβάνει μήνυμα στο κινητό Φοβάται να περπατήσει μόνος στο σχολείο Δεν θέλει α πάει σχολείο/ούτε να χρησιμοποιήσει το λεωφορείο
9 Σημάδια ότι το παιδί έχει πέσει θύμα ενδοσχολικής βίας ή εκφοβισμούΕκλιπαρεί να το πάνε σχολείο μα το αμάξι Αλλάζει διαδρομή πηγαίνοντας προς το σχολείο Κάνει απουσίες/κοπάνες Αρχίζει να τραυλίζει Απειλεί με αυτοκτονία Κλαίει πριν κοιμηθεί/έχει εφιάλτες
10 Σημάδια ότι το παιδί έχει πέσει θύμα ενδοσχολικής βίας ή εκφοβισμούΤο πρωί νιώθει άρρωστο/δεν θέλει να πάει σχολείο Πέφτει η σχολική του επίδοση Επιστρέφει με σχισμένα ρούχα, κατεστραμμένα βιβλία Του λείπουν πράγματα Ζητά ή κλέβει χρήματα (για να τα δώσει στον θύτη-εκβιαστή) Χάνει συνέχεια το κολατσιό του ή τα χρήματά του – επιστρέφει πεινασμένο
11 Ψυχοκοινωνικές επιπτώσειςΤα παιδιά θύματα μπορεί: Να αναπτύξουν έντονο άγχος και ανασφάλεια Να έχουν φοβίες Να παρουσιάζουν σχολική άρνηση Να οδηγηθούν στη σχολική αποτυχία Να εμφανίσουν ψυχοσωματικά προβλήματα (πονοκεφάλους, πόνους στη κοιλιά, διαταραχές ύπνου, ενούρηση)
12 Ψυχοκοινωνικές επιπτώσειςΤα παιδιά θύτες, δηλαδή αυτά που ασκούν τη βία και τον εκφοβισμό, αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο: Να απομακρυνθούν από το σχολείο Να διακόψουν τη σχολική φοίτηση Να εμφανίζουν τάσεις φυγής από το σπίτι Να αναπτύξουν ως ενήλικες παραβατική/αντικοινωνική συμπεριφορά
13 Τι μπορεί να κάνει το σχολείοΣυστηματική προώθηση διερευνητικών ερωτηματολογίων στου μαθητές Διοργάνωση συζητήσεων που να απευθύνονται στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς Οργάνωση προσεκτικής επιτήρησης των μαθητών κατά τη διάρκεια του διαλείμματος Ενθάρρυνση της συνεργατικής μάθησης
14 Τι μπορεί να κάνει ο γονιός του θύτη («Νταή»)Να τονίσει τη νη ανοχή σε παρόμοιες συμπεριφορές Να θεσπίσει μερικούς απλούς οικογενειακούς κανόνες Ανταμοιβή και έπαινος θετικών δράσεων Αποδοκιμασία αρνητικών δράσεων
15 Τι μπορεί να κάνει ο γονιός του θύτη («Νταή»)Να «κατευθύνει την ενέργεια και την ανάγκη για ισχύ του παιδιού προς πιο εποικοδομητικές δραστηριότητες (π.χ. αθλήματα όπως το ποδόσφαιρο) Να περνούν περισσότερο χρόνο μαζί του, και να μαθαίνουν περισσότερα σχετικά με τις δραστηριότητες και τις φιλίες του Προσπάθεια να οικοδομηθεί μια σχέση μεγαλύτερης εμπιστοσύνης
16 Τι μπορεί να κάνει ο γονιός του παιδιού θύματοςΆμεση επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου Ενθάρρυνση του παιδιού να εκφράσει και να αναπτύξει δεξιότητες και θετικά χαρακτηριστικά Βοήθεια για την αύξηση της ασφάλεια και της αυτοεκτίμησης Επιλογή δραστηριοτήτων φυσικής άσκησης που ενισχύουν το σώμα με σκοπό τη βελτίωση του συντονισμού και τη μείωση του άγχους
STOP BULLYING
- Λεπτομέρειες
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 05 Μαρτίου 2019 09:16
Μορφές σχολικού εκφοβισμού - Bullying
Κοινοποιήση:AddThis Sharing ButtonsShare to Facebook117Share to TwitterShare to LinkedInShare to More2
Το φαινόμενο «bullying» μελετήθηκε στη Νορβηγία για πρώτη φορά το 1978. Το 1987, ο όρος άρχισε να αναφέρεται στα επιστημονικά περιοδικά. Στη χώρα μας αναφέρεται συνήθως με τον όρο «σχολικός εκφοβισμός» ή «ενδοσχολική βία», με πολλές μορφές που μπορούν να συνυπάρχουν ακόμα και συνδυαστικά.
Όλοι μας πλέον έχουμε ακούσει για τον σχολικό εκφοβισμό, για τις διαστάσεις που έχει πάρει ως φαινόμενο πλέον. Η σχολική βία ή school bullying όπως λέγεται, είναι ένα φαινόμενο που δεν εμφανίστηκε ξαφνικά σε όλο τον πλανήτη. Ανέκαθεν υπήρχε στα σχολεία, ανέκαθεν υπήρχαν οι νταήδες ή οι "εξωσχολικοί" που παρενοχλούσαν παιδιά και εφήβους. Τα τελευταία χρόνια όμως φαίνεται ότι υπάρχει αύξηση στην ενημέρωση, στην ευαισθητοποίηση και στην αποτροπή από τέτοιου είδους καταστάσεις, καθώς έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στα δικαιώματα του παιδιού και του εφήβου, αλλά και στις επιδράσεις που αφήνουν στις διαπροσωπικές του σχέσεις και γενικότερα στον ψυχικό του κόσμο…
Αυτό που είναι νέο σχετικά με το bullying, είναι οι μορφές που έχουν προστεθεί με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Όλοι σχεδόν οι έφηβοι είναι εφοδιασμένοι με κινητό τελευταίας τεχνολογίας, λες και είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να έχουν καλές σχολικές επιδόσεις (εδώ ίσως χρειάζεται να αναρωτηθούμε πως στην εποχή της κρίσης, μπορεί ο γονιός να χρωστάει για παράδειγμα στην εφορία, παρόλα αυτά όμως θα έχει αγοράσει κινητό των 800 ευρώ στο παιδί του!). Έτσι λοιπόν η νέα και σύγχρονη μορφή του εκφοβισμού περιλαμβάνει τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό, με την χρήση της κάμερας του κινητού ή των υπολογιστών (που μπορεί να "γράφουν" στα κρυφά) και που ο σκοπός είναι η απειλή ή η ταπείνωση του "θύματος", καθώς οι φωτογραφίες ή το βίντεο θα αποσταλεί σε άλλους συμμαθητές, συνομηλίκους μέσω e-mail ή ακόμα χειρότερα θα ανέβει στο ίντερνετ, στο facebook…
Μορφές bullying
Οι μορφές που μπορεί να πάρει το bullying είναι διάφορες και μπορούν να συνυπάρχουν ακόμα και συνδυαστικά.
Λεκτική: γίνεται με την συστηματική χρήση υβριστικών εκφράσεων και φραστικών επιθέσεων, με προσβολές αλλά και απειλές, με ειρωνεία, με πειράγματα και ταπεινωτικούς χαρακτηρισμούς, χρήση παρατσουκλιών, με κοροϊδία ή καζούρα, με εκβιασμό για απόσπαση προσωπικών ειδών του θύματος
- Σωματική: γίνεται με φυσικό τραυματισμό ή ακόμα και με την απειλή τραυματισμού, μέσα από σπρωξίματα, χτυπήματα, σκουντήματα, αγκωνιές, γροθιές και κλοτσιές, τρικλοποδιές, χτυπήματα με αντικείμενα, τσιμπήματα και δαγκωνιές, φτυσίματα, μαλλιοτραβήγματα, καταστροφή προσωπικών ειδών του θύματος…
Ηλεκτρονική: ο σύγχρονος τρόπος μέσα από την αποστολή υλικού με υβριστικό ή και απειλητικό ακόμα περιεχόμενο με μηνύματα ή και βίντεο στο κινητό, με e-mails, στο facebook, σε chat rooms, χρήση ή και παραποίηση των προσωπικών δεδομένων του θύματος, δημιουργία ιστοσελίδων ή και προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με παραποιημένα και ψεύτικα χαρακτηριστικά, παραποιημένες φωτογραφίες, βίντεο, αποκλεισμός του από δικτυακές ομάδες, απειλητικές κλήσεις στο κινητό του συνήθως από άγνωστα νούμερα...
- Κοινωνική: γίνεται με την προσπάθεια να απομονωθεί και να αποκλειστεί κοινωνικά το θύμα μέσα από την αγνόηση ατόμου, την πρόκληση αντιπάθειας, τη δυσφήμιση και τη συκοφαντία, μέσα από τη διάδοση κουτσομπολιών και γενικότερα κακόφημων, ψευδών στοιχείων, την αποκάλυψη ακόμα και τη διαστρέβλωση όσων εκμυστηρεύτηκε το θύμα (την συγκεκριμένη μορφή την συναντάμε πιο συχνά ανάμεσα στα κορίτσια)
Ρατσιστική: γίνεται με την χρήση και την διάδοση αρνητικών σχολίων λόγω της καταγωγής του θύματος, του κοικωνικο-οικονομικού επιπέδου του, του σεξουαλικού προσανατολισμού, κάποιου σωματικού ελαττώματος ή ασθένειας… γενικότερα γίνονται "επιθέσεις" λόγω της διαφορετικότητας.
- Σεξουαλική: γίνεται με ανήθικες χειρονομίες και αγγίγματα κυρίως στα γεννητικά όργανα και στο στήθος αν είναι κορίτσι, υβριστικό λεξιλόγιο, σεξουαλικά υπονοούμενα, πειράγματα για τον σεξουαλικό προσανατολισμό, εικόνες με σεξουαλικό περιεχόμενο, μπορεί να φτάσει ακόμα και σε σοβαρές σεξουαλικές επιθέσεις.
Όποια μορφή και αν έχει o εκφοβισμός, το μόνο σίγουρο είναι ότι κακοποιεί το θύμα προκαλώντας μεγάλο ψυχοσυναισθηματικό αντίκτυπο. Το θύμα αρχίζει και αναπτύσσει αγχώδεις και φοβικές καταστάσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε διαταραχές, καθώς τα τραύματα αυτά μπορούν να παραμείνουν ανοιχτά για πολλά χρόνια, αν ο εκφοβισμός διαρκεί επίσης πολλά χρόνια ή αν είναι τόσο έντονος και βίαιος στον ψυχισμό του θύματος
Περισσότερα Άρθρα...
Σύνδεση
Μαθητές
Ανακοινώσεις Σχολείου
- ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤ ΤΑΞΗΣ 2020-21
- ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΤΗΡΙΟΣ ΛΟΓΟΣ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΣΤ΄ΤΑΞΗΣ
- ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΤΗΡΙΟΣ ΛΟΓΟΣ
- ΕΚΘΕΣΗ ΤΙΜΗΣ ΓΙΑ ΤΑ 200 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΄21
- ΜΠΑΜΠΑ ΜΗΝ ΤΡΕΧΕΙΣ
- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ 20 ΙΟΥΝΙΟΥ
- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΘΕΛΟΝΤΗ ΑΙΜΟΔΟΤΗ 14 ΙΟΥΝΙΟΥ
- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
- ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ
- ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ
Τα πιο Δημοφιλή...
Πρόσφατες Ενημερώσεις
- Διδακτικό Προσωπικό, Σχολ. Έτος 2024-25
- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
- ΜΠΑΜΠΑ ΜΗΝ ΤΡΕΧΕΙΣ
- ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΗ Α' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 2021-22
- ΕΝΤΥΠΑ Α' ΕΓΓΡΑΦΗΣ 2021-22
- ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ.Σ. ΜΩΛΟΥ
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
- Εβδομάδα Εθελοντισμού 2018
- ΕΝΤΥΠΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ,2020-21
- ΕΓΓΡΑΦΕΣ Α΄ΤΑΞΗΣ,2020-21